بازگشت «سینما» به کیوسک مطبوعات

خبرگزاری مهر: رئیس شورای سردبیری روزنامه «سینما» از آغاز دور جدید انتشار این روزنامه به مدیرمسئولی فریدون جیرانی از ۲۱ شهریورماه خبر داد.

خسرو نقیبی رئیس شورای سردبیری روزنامه «سینما» در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام آغاز دور جدید انتشار این روزنامه از فردا ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما، ‌ درباره تغییرات نسبت به دور قبلی فعالیت این نشریه گفت: در دور اول انتشار روزنامه سینما تلاش ما این بود که به سیاق رویکرد هفته‌نامه سینما در سال‌های دورتر، روزنامه‌ای تحلیلی و تفصیلی در حوزه سینما داشته باشیم که با بازگشت فریدون جیرانی به عرصه مطبوعات هم همراه بود و توقع می‌رفت روزنامه رویکرد جدی‌ به حوزه تحلیل و نقد داشته باشد، اما تجربه‌ای که در بازه زمانی نزدیک به ۸ ماه انتشار داشتیم به ما نشان داد که این رویکرد در قالب روزنامه نمی‌تواند ظرفیت و پتانسیل خاص خود در جامعه را پیدا کند.

نقیبی ادامه داد: به همین دلیل در دور جدید تصمیم بر این گرفتیم با کاهش تعداد صفحات روزنامه به ۸ صفحه، رویکرد خبری داشته باشیم و با تکیه بر نقطه قوت‌های خبری دور اول، انتشار روزنامه را از سر بگیریم.

دبیر تحریریه دور اول انتشار روزنامه سینما درباره ترکیب تحریریه روزنامه به نسبت دور اول انتشار هم گفت: غیر از هسته مرکزی روزنامه، ‌ بدنه تحریریه به طور کامل تغییر کرده و با تیمی کاملا جوان کار را کلید زده‌ایم. فریدون جیرانی که سردبیر دور قبل بود در این دوره به‌عنوان مدیرمسئول همراه ما خواهد بود. بنده که دبیر تحریریه بودم در این دوره مسئولیت شورای سردبیری را برعهده دارم و علی مسعودی‌نیا دبیر تحریریه دور جدید روزنامه خواهد بود.

یکی از وجوه تمایز روزنامه «سینما» در آغاز دور قبلی انتشار، قطع متفاوت آن بود که به گفته نقیبی در دوره جدید آن قطع حفظ خواهد شد و روزنامه برخلاف چند ماه پایانی انتشار دوره اول، با قطع خاص ابتدایی به کیوسک بازخواهد گشت.

روزنامه «سینما» از فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه دوره تازه فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد و به‌غیر از پنجشنبه‌ها هر روز منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید